Bds_teleurgesteld1
Heel blij en tegelijk heel teleurgesteld
Terwijl ik bezig was om een andere boodschap voor te bereiden (deel 4 van Dat is gevaarlijk!), ontving ik de onderstaande email.
Omdat het onderwerp dat daar te lezen is mij deed nadenken, heb ik de beslissing genomen om het vandaag liever met u te delen. Morgen plaats ik de volgende boodschap hier.
Lees het met aandacht en denk erover na.
Zorg ervoor dat u niet hetzelfde doet als die dochter.
—————————–
“Hallo bisschop,
Ik wil graag iets met u delen dat afgelopen zondag, 8 februari, in de middag plaatsvond.
Mijn man en ik besloten om samen te evangeliseren in een nabij gelegen buurt met als doel om mensen uit te nodigen voor het “Waarom Evenement”.
Ik sprak verschillende mensen aan op straat en mijn man en ik zijn samen 4 huizen in geweest. In één van die huizen kwam ik in aanraking met een mevrouw en over haar wil ik graag praten.
Toen ik die vrouw aansprak, voordat ik haar huis in mocht, probeerde ik haar uit te leggen wat het evenement precies inhield. Hoewel zij geïnteresseerd was, begreep ze niet veel van wat ik haar uitlegde. Zij zei dat ze haar dochter, die gescheiden was en daarom met haar samenwoonde, zou roepen.
Toen ik haar dochter zag, herkende ik haar meteen. Zij komt al heel lang naar het UKGR Centrum.
Ik vroeg haar waarom zij haar moeder niet uitnodigde om naar de kerk te komen, waarop zij antwoordde dat zij liever alleen naar de kerk gaat.
Ik werd zo opstandig over die situatie, het feit dat deze dochter nooit over Jezus met haar moeder had gesproken, dat ik die vrouw vroeg: “Wilt u naar de kerk gaan?” Glimlachend antwoordde ze: “Ja, dat wil ik. Ik zal niet eens wachten tot zondag”, ze zei tegen mij dat ze woensdag al met mij naar de kerk zal gaan.
De reactie van die vrouw verwonderde mij en maakt mij heel erg blij, terwijl het gedrag van die dochter mij heel erg teleurstelde.
Met vriendelijke groeten,
Medewerkster Madalena Canto”
Bisschop Rui Silva
Bezoek ook mijn blog op: bpruisilva.nl