Angst voor wat?

“Welzalig het volk dat de HEERE tot zijn God heeft…” (Psalm 33:12)

Er is niets te vrezen wanneer er gehoor wordt gegeven aan het Woord (Stem) van God, want door het Woord van God werden alle dingen gedaan.

“Want het woord van de HEERE is recht en al Zijn werk betrouwbaar. Hij heeft gerechtigheid en gericht lief, de aarde is vol van de goedertierenheid van de HEERE. Door het Woord van de HEERE is de hemel gemaakt, door de Geest van Zijn mond heel hun legermacht.” (Psalm 33:4-6)

Door gebrek aan gehoor naar dat Woord (Stem) van God, ontstaan er andere woorden (stemmen), en daarmee komt de angst voor de crisis, verlies van het werk, het huwelijk, de geliefde, gezondheid, enz. vanwege de besmettelijke ziekten.

Maar in werkelijkheid moeten we alleen de Heer vrezen.

“Laat heel de aarde voor de HEERE vrezen, laat alle bewoners van de wereld bevreesd zijn voor Hem.” (Psalm 33:8)

Geconfronteerd met zoveel problemen die angst en wanhoop veroorzaken, worden zelfs de meest “machtige en sterke” niet bespaard. Al het geld en de macht kunnen hun niet verdedigen, tenzij ze de Heer vrezen.

Alléén God kan en wil niet alleen het lichaam van de problemen bevrijden, maar Hij wil vooral de ziel van de dood bevrijden.

“Zie, het oog van de HEERE is over wie Hem vrezen, op hen die op Zijn goedertierenheid hopen, om hun ziel te redden van de dood en hen in het leven te behouden, wanneer er honger is.” (Psalm 33:18-19)

Toen Hij tot de twaalf apostelen sprak, bevestigde de Here Jezus dat krachtige woord (stem) van het vrezen van Degene die redding aan de ziel kan geven.

“En wees niet bevreesd voor hen die het lichaam doden en de ziel niet kunnen doden, maar wees veeleer bevreesd voor Hem Die zowel ziel als lichaam te gronde kan richten in de hel.” (Mattheüs 10:28)

Beste vriend, als u nu door een moeilijke situatie heen gaat, de angst om te verliezen en verloren te gaan heeft de overhand genomen, zeg dan een oprecht gebed op, zet God boven alles in uw leven, geef zich over aan God met lichaam, ziel en geest.

En u zult behouden worden!

  • Met dank aan: Pastor Alexandre

Overwonnen door ijdelheid

Alles wat we aanbieden en toewijden/opdragen in dit Werk is een eenvoudige terugkeer...

Veel meer dan wonderen!

En de menigten hielden zich eensgezind aan wat door Filippus gezegd werd, omdat zij luisterden...