Hallo bisschop,
Ik zou graag met u willen delen wat er met een Congolose familie gebeurde tijdens de Campagne van Israël.
Een kerklid, hier in Engeland, vertelde ons dat zij haar zus en een dierbare vriend had verloren vanwege een vliegtuigongeluk dat plaatsvond op 8 juli in Congo.
Hoewel er natuurlijk gevoelens van verdriet en verlies waren voor haar geliefden, was er ook de vreugde door de wetenschap dat haar twee andere zussen onder de 51 overleefden waren die de ramp hadden overleefd, welke de levens van 70 mensen eistte.
Dat klopt! Ze bevonden zich op dezelfde vlucht en overleefden de ramp met slechts kleine verwondingen.
De twee zussen die de ramp overleefden gingen in Parijs aan boord van het vliegtuig en waren onderweg naar Kinshasa. Ze zouden de anderen daar ontmoeten en een ander vliegtuig nemen die hun naar hun stad zou brengen.
Het weer was verschrikkelijk, het regende veel. Het vliegtuig behoorde aan een bedrijf dat verboden was om boven het Europese luchtgebied te vliegen, vanwege de slechte staat van hun vliegtuigen. Het toestel stortte neer naast het vliegveld en vatte onmiddellijk vlam.
Het interessante gedeelte van dit alles is dat één van de zussen die de ramp overleefde een trouw lid was van de Universele Kerk in Frankrijk. De andere zus nam geregeld deel aan de diensten en beide waren trouw aan het deelnemen aan de Campagne van Israël. Helaas had de zus die stierf een ander geloof.
“Want Hij zal aangaande u zijn engelen gebieden, dat zij u behoeden op al uw wegen” (Psalmen 91:11) NBG 1951.
God zegene u,
Bisschop Celso Junior