Het Woord van God zegt:

“Het einde aller dingen is nabijgekomen. Komt dus tot bezinning en wordt nuchter, opdat gij kunt bidden” (1 Petrus 4:7).

Wat wordt hiermee bedoeld?

Het einde aller dingen is nabijgekomen“: Wij zien dat er in de gehele wereld dingen gebeuren die geschreven staan in de bijbel. Wij weten niet wanneer de Here Jezus terug zal komen om Zijn kerk mee te nemen, maar één ding weten we wel, Hij zal komen. De vraag die u zichzelf dient te stellen is: in welke positie bevind ik mij?

Komt dus tot bezinning“: Wees elke dag bewust van wat u doet, van de keuzes die u maakt en zelfs van wat er omgaat in uw gedachten. Gebruik uw verstand. Laat niet toe dat u, door wat u doet, uw handelingen, woorden enz., uw behoudenis verliest.

… en wordt nuchter, opdat gij kunt bidden“: Het woord “nuchter” heeft meerdere betekenissen, maar hiermee wordt bedoeld dat u uw verstand boven uw gevoelens dient te zetten. God werkt niet met gevoelens. Wanneer u gebaseerd op uw gevoelens bidt, kunt u er zeker van zijn dat dit gebed onbeantwoord blijft. Wanneer u bidt, dient u rust te hebben en zich bewust te zijn van wat u zult gaan doen. Met God praten is een eer, daarom dienen wij onze woorden wijs te kiezen en dit niet te doen vanuit onze gevoelens.

Vele mensen verlaten het geloof omdat ze het geloof mengen met gevoelens. Als zij zich slecht voelen, dan gaat het ook slecht in het geloof. Voelen ze zich goed, dan is het geloof ook goed. NEE! Zo hoort het niet te zijn. Nogmaals, geloof is geen gevoel, het is een zekerheid.

Dus, kijk naar uzelf. Hoe is uw geloof? Is uw geloof gebaseerd op gevoelens of op het verstand? Zijn uw gebeden oprecht geweest of werden ze gedaan uit routine? Bedrieg uzelf niet. U die dit nu leest en zichzelf hierin erkent, dit is uw kans en misschien wel uw laatste kans. Corrigeer uzelf vandaag nog!

“Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots” (Mattheüs 7:24).

De UKGR houdt zich aan de regels die door het RIVM werden vastgesteld. Daarom wordt u vriendelijk verzocht om zich ten alle tijde aan de maatregelen te houden. Dit doen we zowel voor uw eigen bescherming als van de anderen.
* Tijdens de diensten mogen max 30 personen aanwezig zijn en u moet hierbij de 1,5 meter afstand in acht nemen. Wilt u meer weten? Klik dan hier.

Wilt u de dienst in de kerk bijwonen? Bel dan naar uw lokale pastor om uw plek te reserveren.
Voor u die het huis nog niet uit kan, u kunt de dienst live bijwonen via de volgende kanalen:

Facebook (Klik hier)
UKGR.NL (Klik hier)