De Heerlijkheid van de Verdrukkingen

Voor zowel degenen die geboren zijn als degenen die voortgebracht worden door de Heilige Geest, zijn de verdrukkingen enorm belangrijk in de ontwikkeling van het christelijk geloof. Als het niet zo was, dan zou God ze onder Zijn kinderen elimineren.

Wat is verdrukking?

Ziektes, aandoeningen, financiële of familieproblemen hebben niets te maken met de verdukkingen.

De beproevingen hebben betrekking op problemen die uitsluitend verband houden met het christelijk geloof. Vervolgingen, onrechtvaardigheden, vernederingen, roddels, verraad en laster door broeders zijn enkele situaties die het geloof rechtstreeks beïnvloeden.

De Heilige Geest begeleidt Zijn kinderen om niet alleen te roemen in de hoop van de behoudenis. Maar ook om te roemen in de prijs die voor die heerlijkheid betaald moet worden!

Oftewel, als er blijdschap en plezier is in de zekerheid van de behoudenis van de ziel, dan moet er ook blijdschap en plezier zijn wanneer we de verdrukkingen van het geloof meemaken! Romeinen 5:1-2.

Vaak zaait de christen wat waardeloos is en plukt zijn verrotte vruchten. Daarna heeft hij spijt van zijn “zware kruis”.

Het is het geval van verkeerde huwelijken, prostitutie, leugens, laster en een reeks vruchten van het vlees. Dit alles zorgt voor conflicten, verdriet en pijn. Maar niet gerelateerd aan het geloof!

De ware verdrukkingen brengen altijd voordelen voor degenen van het geloof. En God staat ze toe voor ons eigen bestwil.

De Heer benadrukte twee keer de heerlijkheid van degenen die vanwege het geloof verdrukt worden toen Hij zei:

“Zalig zijn zij die vervolgd worden om de gerechtigheid…(niet vanwege de zonde of onrechtvaardigheid die ze hebben begaan)… Zalig bent u als men u smaadt en vervolgt, en door te liegen allerlei kwaad tegen u spreekt, omwille van Mij. Verblijd en verheug u, want uw loon is groot in de hemelen, want zo hebben ze de profeten vervolgd die er vóór u geweest zijn.” (Mattheüs 5:10-12)

De heerlijkheid van deze verdrukking is wat doorzettingsvermogen, ervaring en hoop teweegbrengt. Essentiële deugden om de redding van de ziel te behouden.

  • Bisschop Edir Macedo

Overwonnen door ijdelheid

Alles wat we aanbieden en toewijden/opdragen in dit Werk is een eenvoudige terugkeer...

Veel meer dan wonderen!

En de menigten hielden zich eensgezind aan wat door Filippus gezegd werd, omdat zij luisterden...