De Heilige Geest en het Koninkrijk van God

Niemand zou moeten denken dat hij, omdat hij Jezus als Heer aanvaardde, al tot het Koninkrijk van God behoort. Gebruik gewoon een klein beetje van het intelligente geloof om dit te begrijpen.

Hoe kan iemand geboren uit het vlees (geboren uit de biologische ouders) het Koninkrijk van God erven zonder betrokken te zijn geweest met de Geest van God? Is het mogelijk dat vlees en bloed het Koninkrijk van God beërven? De heilige tekst leert:

“Maar dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk van God niet kunnen beërven, en de vergankelijkheid beërft de onvergankelijkheid niet.” (1 Korinthe 15:50)

De Here Jezus beval het Evangelie van het Koninkrijk van God te prediken en gaf Zijn Geest om te voldoen aan de vereiste van de nieuwe geboorte (geboorte uit de Heilige Geest), zodat men in Geest in Zijn Koninkrijk kan leven. Is het mogelijk dat iemand die vleselijk is zich onderwerpt aan de discipline van geestelijke Wetten? Is het mogelijk voor iemand die een leven van wanorde leeft zich te onderwerpen aan het Koninkrijk van discipline?

De belangrijkste geboden van de Wet van het Koninkrijk van God zijn: Gerechtigheid, Barmhartigheid en Geloof. Zonder de toepassing van deze drie kenmerken is er geen manier om het koninkrijk van God binnen te gaan. En dat is precies waarom de Heer de Heilige Geest heeft gestuurd om de levens van degenen die dat willen te transformeren.

De Here Jezus zei met andere woorden tegen een man die een meester van religie was: het heeft geen zin om religieus te zijn als u niet opnieuw bent geboren.

“Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand niet opnieuw geboren wordt, kan hij het Koninkrijk van God niet zien. Nicodemus zei tegen Hem: Hoe kan een mens geboren worden als hij oud is? Hij kan toch niet voor de tweede keer in de buik van zijn moeder ingaan en geboren worden?” (Johannes 3:3-4)

Nicodemus liet zien dat hij niets van het nieuwe leven had begrepen. Dus,

“Antwoordde Jezus: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand niet geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk van God niet binnengaan. Wat uit het vlees geboren is, is vlees; en wat uit de Geest geboren is, is geest.” (Johannes 3:5-6)

In deze laatste verzen legt de Heer uit dat zonder de vereiste van de nieuwe geboorte er geen manier is om het Koninkrijk van God te zien en binnen te gaan.

De doop met de Heilige Geest is het teken of de zegel van de garantie dat een persoon echt uit de Geest van God is geboren en het Koninkrijk van God is binnengegaan.

Het lichaam “Koninkrijk van God” wordt gevormd door diegenen geboren uit de Heilige Geest wiens Hoofd de Here Jezus Christus is. Daarom is alleen de kerk die orde, discipline heeft en in stand wordt gehouden door Gerechtigheid, Barmhartigheid en Geloof, echt van God en de poorten van de hel zullen haar niet overweldigen. Mattheüs 16:18

Daarom is de doop met de Heilige Geest geen optie. Het is een noodzaak om het Koninkrijk van God en vervolgens het Koninkrijk van de Hemel binnen te gaan.

  • Bisschop Edir Macedo

Overwonnen door ijdelheid

Alles wat we aanbieden en toewijden/opdragen in dit Werk is een eenvoudige terugkeer...

Veel meer dan wonderen!

En de menigten hielden zich eensgezind aan wat door Filippus gezegd werd, omdat zij luisterden...