Bisschop Macedo sprak over hoe het veroveren van een leven met kwaliteit alleen maar van God afhangt
Tijdens een programma via IURD TV (een Portugees programma dat live wordt uitgezonden via internet) sprak bisschop Edir Macedo, de leider van de Universele Kerk van Gods Rijk, over hoe het leven in overvloed te ontvangen, die God in Zijn woord beloofde.
“We zijn hier via IURD TV om leven te brengen naar degenen die naar ons luisteren. We zijn hier niet om doctrines of religie over te brengen, maar het leven dat God heeft beloofd. In plaats van te proberen om een uitweg voor uw problemen te vinden, zoals gezondheidsproblemen, financiële problemen, dient u de oplosser van uw problemen te worden. God wil dat uzelf de zegen wordt”, zei de bisschop.
Hij ging verder door te zeggen dat de mensen gewend zijn om gebeden te vragen voor de oplossing van hun problemen. Echter, wanneer ze op deze manier handelen, dan denken ze niet na en zijn ze altijd afhankelijk van andere mensen. “Hij is een geestelijke bedelaar, maar wanneer hij nadenkt dan komt hij tot de conclusie dat hij zelf tot God kan komen. De Heilige Geest is verantwoordelijk voor het begin van een nieuw leven en als hij de Heilige Geest niet ontvangt, dan heeft hij geen leven. Hij is gelijk aan een ‘levende-dode’. Daarom zijn we begonnen met de 21 dagen vasten van seculiere informatie”.
De technische boekhoudkundige Sara Regina (foto hiernaast), één van de geïnterviewden, sprak over de veranderingen die er plaatsvonden in haar leven toen ze een ontmoeting met God had gekregen. “Ik was verdrietig en leeg van binnen. Ik leed aan depressie, zocht altijd de hulp bij waarzeggerij en mijn dochter leed aan epilepsie. Toen ik die stituatie niet meer kon verdragen zei ik tegen God dat er een manier moest bestaan zodat ik gelukkig kon worden. Rond die tijd werd ik door een kennis uitgenodigd om naar de UKGR te gaan. Toentertijd bleef ik niet lang in de kerk, maar toen de situatie erger begon te worden, keerde ik terug en had ik mijn ontmoeting met God. Binnen drie maanden werd ik gedoopt met de Heilige Geest en begon alles te veranderen. Die leegte, verdriet en bitterheid die ik had verdwenen en mijn oudste dochter werd ook nog eens genezen”, vertelde ze.
De bisschop maakte de boodschap af door te zeggen dat ondanks dat velen weten dat de Here Jezus is gekomen om leven in overvloed te brengen (lees Johannes 10:10), velen deze belofte niet bereiken in hun leven, omdat ze niet het intelligente geloof gebruiken. “Onze zoektocht naar de Heilige Geest dient oprecht te zijn. Gedurende de vasten van Daniël, wanneer u uw verstand erop zet om te denken volgens de wil van God, luisterend naar het woord van geloof, dan zult u zich voeden met informatie die betrekking heeft op God. Op deze manier zult u in staat zijn om de Heilige Geest te ontvangen en te verblijven in de schuilplaats van de Almachtige”, beëindigde hij.

2011-08-03T14:06:30+00:00

Heeft dit artikel je geholpen? Dus deel het!

2011-08-03T14:06:30+00:00

Heeft dit artikel je geholpen? Dus deel het!

× Hoe kan ik u helpen?