Goedemiddag bisschop,
Godzijdank zijn wij in staat geweest om een kerk te openen op een plaats waar het voorheen onmogelijk was: in Soedan. Een islamitisch land, waar alleen maar 5% van de bevolking Engels praat, terwijl de meerderheid Arabisch praat, of een lokaal dialect.
De opening van de kerk vond plaats op 11 november door pastor Dyu, samen met zijn vrouw, zij werden gestuurd vanuit Mozambique, en door pastor Richard, die in Uganda was, maar over een Soedanese nationaliteit beschikt.
Bij de dienst waren er 12 Soedanezen aanwezig, wat een aangename verassing was voor de pastors, omdat we te maken hebben met een land dat 100% islamitisch is. We gaan doorbreken!
Op maandag hadden we al 11 nieuwe mensen. Pastor Dyu zei tegen ons dat de mensen het evangelie en de kerk met veel blijdschap ontvangen.
“Het volk, dat in duisternis gezeten is, heeft een groot licht gezien” (Matteüs 4:16) NBG ’51.
Bekijk hieronder de foto’s van de kerk, de eerste moslims die zich aan Jezus overgeven, de pastors en de toestemming voor het werk van de Universele Kerk van Gods Rijk in het land.
God zegene u,
Bisschop João Leite

Created with Admarket’s flickrSLiDR.