Deze ongelooflijke foto’s zijn een beeld van een dienst van de Universele Kerk van Gods Rijk in het dorp Mumuila, een primitief volk dat afgezonderd leeft in het midden van Afrika.

Ze zijn de inheemse bevolking die in stammen wonen die afgelegen zijn van alles en iedereen, verspreid over een van de droogste woestijnen ter wereld, in het zuiden van Angola.

De kerkdiensten worden in de open lucht gehouden. De “banken” zijn van hout die gehakt werden van bomen in het omliggende woud en ze werden in elkaar gezet door de stamleden zelf.

Bisschop Augusto Dias vertelde dat, toen hij verantwoordelijk werd voor de UKGR in Angola, bisschop Macedo hem vroeg om het Evangelie te verspreiden aan de afgelegen dorpen van het land.

– Tientallen missionarissen probeerden het en waren nooit succesvol. Ze werden altijd afgewezen door de stammen. Maar dat verzoek van bisschop Macedo bleef me maar lastig vallen, zei hij.

Vorig jaar werd de missie van de UKGR geaccepteerd en de prediking van het evangelie groeit met de dag. De getuigenissen worden telkens meer.

Vandaag de dag ontbreken er plaatsen voor de Mumuilas om deel te nemen aan de diensten.

Bisschop Edir Macedo

2013-02-22T10:29:12+00:00

Heeft dit artikel je geholpen? Dus deel het!