Half miljoen mensen op zoek naar een wonder!
In Mozambique werd de nationale bevrijdingsdag ”de Dag van de Gewapende Krachten”, gevierd. Behalve de fysieke vrijheid vieren waren, in tegenstelling tot voorgaande jaren, ongeveer 500.000 mensen in staat om bevrijd te worden van geestelijke krachten, tijdens het Dag de Beslissing evenement, dat georganiseerd werd door de Universele Kerk van Gods Rijk. Het mega-evenement werd in verschillende stadions gehouden, onder andere in de Nacional do Zimpeto, Machava, Campo do Costa del Sol en negen andere provincies.
“Het is meer dan bewezen dat Mozambique geen plaats had voor de leden van de Universele Kerk”, zei Ana, een lid van de UKGR, die verrast was vanwege het aantal mensen in het Nationale Stadion van Zimpeto, want zelfs de Afrika Cup in 2011 was niet in staat om het stadion te vullen.
Een choreografie van een aantal kinderen vormden het hart, het symbool van de Universele Kerk, gevolgd door een vlag van Mozambique, waarbij de toeschouwers geëmotioneerd raakten en samen zongen ze het volkslied.
Er waren ook verschillende hoogwaardiheidsbekleders die aanwezig waren, onder andere de minister-president, Ali Aires, verschillende gouverneurs, en de voorzitters van de gemeenteraad.
Het evenement in het Nationale Stadion werd gehouden door bisschop João Leite, de leider van de UKGR in het land; door bisschop Augusto de Oliveira in het Machava stadion en door pastor Cremildo aan de Campo do Costa del Sol. Allen riepen God aan voor de levens van de deelnemers, zodat ze een ervaring met God zouden hebben tijdens het evenement.
Een voorbeeld van enkele wonderen op deze dag was kleine Daniel Osvaldo (foto), die na het gebed werd genezen van een knobbel in zijn hals. Eugenio Sebastião kwam naar het evenement met behulp van een kruk, maar omdat hij zijn geloof gebruikte werd hij genezen. “God heeft een wonder in mijn leven verricht. Nu kan ik lopen en dank ik Hem,” zei hij.
Zelfs de lokale kranten van Mozambique konden dit speciale evenement niet negeren. Één van de krantenkoppen had het volgende staan: ”Het eerste religieuze evenement in het land dat in staat was om, in één dag, duizenden en duizenden christenen bijeen te brengen”.