Geloof tegen de problemen

God verlost ons niet van de confrontatie van de alledaagse problemen.

Hij bevrijdde Daniel niet van het bereiken van de leeuwenkuil, maar sloot hun mond. Hij kon ook niet voorkomen dat zijn vrienden in de vuuroven werden gegooid, maar Hij liet geen haar branden.

Degenen die naar rijkdom streven, bereiden zich voor op vervolgingen:

“… Voorwaar, Ik zeg u: er is niemand die huis of broers of zusters of vader of moeder of vrouw of kinderen of akkers verlaten heeft omwille van Mij en om het Evangelie, of hij ontvangt honderdvoudig, nu in deze tijd, huizen en broeders en zusters en moeders en kinderen en akkers, met vervolgingen, en in de wereld die komt, het eeuwige leven.” (Markus 10:29-30)

Degene die denkt dat het volgen en dienen van de Here Jezus vrij is van problemen, kan het vergeten.

Degene die denkt dat vervuld zijn met de Geest van vrede vrij is van problemen, kan het ook vergeten.

De vrede van de Heilige Geest zit in het binnenste, nooit aan de buitenkant.

Hoe groot de geestelijke of materiële zegeningen ook zijn, er zullen altijd problemen blijven bestaan. Ze maken deel uit van het leven met God, of zonder God.

Er is geen rust van problemen hier op aarde.

Eén ding is zeker: God heeft ons gereedschappen gegeven die alle problemen kunnen overwinnen. Laten we ons daarin roemen!

Aan de christenen die in Rome, de hoofdstad van de zonde, woonden, sprak Paulus de volgende woorden:

“… wij roemen in de hoop op de heerlijkheid van God. En dit niet alleen, maar wij roemen ook in de verdrukkingen, omdat wij weten dat de verdrukking volharding teweegbrengt, en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop.” (Romeinen 5:2-4)

Oftewel, net zoals we ons zouden moeten roemen in de hoop op Gods heerlijkheid, moeten we ons ook roemen in de alledaagse problemen.

Het zijn de problemen die ons in de praktijk doorzettingsvermogen, geloofservaringen leren en onze hoop bewaren.

Dit betekent de materialisatie van het bovennatuurlijke geloof.

Het zijn de woestijnen die ons volwassen maken en de dienaren van God voorbereiden.

Als Jezus door de Heilige Geest naar de woestijn moest worden geleid om voorbereid te worden, hoe kunnen we hem dan vermijden?

Het geloof is niet alleen een gereedschap voor glorieuze veroveringen, maar ook voor verdediging.

Bisschop Edir Macedo

 

Overwonnen door ijdelheid

Alles wat we aanbieden en toewijden/opdragen in dit Werk is een eenvoudige terugkeer...

Veel meer dan wonderen!

En de menigten hielden zich eensgezind aan wat door Filippus gezegd werd, omdat zij luisterden...