Ik nam die beslissing  en ontving ik de Heilige Geest !

Vanaf jonge leeftijd vond ik het heel moeilijk op school. Zodanig dat ik voor bepaalde vakken niet meekon met mijn klasgenoten. Ik moest dan de inhoud van een klas lager doen, omdat de leerstof van mijn klasgenoten te moeilijk was voor mij. Ik voelde mij altijd dom en niet slim genoeg. Daardoor had ik geen hoge verwachtingen van mezelf en begon ik mij ook onzeker te voelen. Ik had last van nachtmerries, was heel erg bang in het donker en durfde niet alleen te slapen. Er moest altijd iemand bij mij zijn. Ik vocht ook vaak met mijn broer of zus, en vocht ook op school. Dit was voor mij een manier om een conflict op te lossen. Ik had last van depressie, waarbij ik ook de gedachten had om mezelf pijn te doen omdat ik dacht dat dat mijn verdriet kon verdoven.

Mijn moeder werd uitgenodigd door een vriendin van haar en ze bracht mij mee naar de kerk. Zo kwam ik in aanraking met het UKKG-hulpcentrum. Mijn moeder motiveerde mij vaak om naar de diensten te gaan. Zo merkte ik stap voor stap dat er dingen veranderden in mijn leven. Ik begon beter te slapen en het ging beter op school.

In de diensten werd vaak gesproken over de Heilige Geest en dat Hij in staat is om een persoon innerlijke vrede en blijdschap te geven. Diep van binnen was ik nog altijd een verdrietig en emotioneel persoon. Ik wilde de Heilige Geest heel graag ontvangen en begon mezelf te analyseren en af te vragen wat ik kon doen om de Heilige Geest te ontvangen. Ik begon dingen die ik deed en slecht waren in de ogen van God, te verlaten en niet meer te doen. Ik besloot mezelf te laten dopen in het water en mijn oude leven achter mij te laten en te begraven. Na deze beslissing werd ik uitgesloten, gekwetst en beledigd door de mensen die het dichtst bij mij stonden en van wie ik het meest hield. Het werd ook een uitdaging voor mij om naar de diensten te gaan. Ik kon op een gegeven moment zelfs niet meer naar de kerk gaan. Maar ik gaf niet op, want ik wist dat God mij zou eren als ik bleef strijden voor de Heilige Geest. Ik begon de diensten te volgen op YouTube en hield mij aan de voorstellen van het geloof. Ik ontving de Heilige Geest toen ik mij 100% overgaf. Ik maakte een oprecht gebed en wilde niet meer afhankelijk zijn van mezelf, van de mensen om mij heen, van mijn emoties, maar ik wilde afhankelijk zijn van God en geleid worden door Zijn Geest, die mij de ware vrede en blijdschap kan geven.

Vandaag de dag kan ik zeggen dat ik een gelukkig persoon ben. Ik heb een goede relatie met mijn familieleden en een goede band met mijn ouders. Maar het allerbelangrijkste is dat ik zekerheid heb van mijn behoudenis.

( Ada NGENDAKUMANA )

Ada Ngendakumana