Kwaadaardigheid

Bron van leven zijn de gedachten vrij van kwaadaardigheid. Dit heeft niet alleen de zuiverheid van het goede geloof bedorven, maar het is ook primair verantwoordelijk geweest voor de val van veel christenen.

De kilte van de liefde in de laatste dagen gaat niet over de relaties tussen mensen, maar over God. Dit soort liefde verwijst naar de liefde die voortkomt uit het geloof. Dit is tegenwoordig erg zichtbaar.

De kwaliteit van het huidige christelijke geloof is gelijk aan die van Israël in de dagen van de profeet Jeremia. Er is tegenwoordig een enorme geloofsafvalligheid. En dit alles wordt door kwaadaardigheid voortgebracht.

Ik stel de meditatie, niet het lezen, voor van het negende hoofdstuk van Jeremia. Ik benadruk het volgende:

“Zij spannen hun tong als hun boog. Met leugen en niet met betrouwbaarheid zijn zij in het land sterk geworden, want zij gaan voort van slechtheid tot slechtheid, en Mij kennen ze niet, spreekt de HEERE.” (Jeremia 9:3)

De versterking van de kwaadwillende “christen”, dat wil zeggen zijn voorspoed, was niet om de Here Jezus te eren, maar om persoonlijke belangen te betwisten. Daarom brengt dat kwaadaardigheid voort.

“Laat eenieder voor zijn naaste op zijn hoede zijn, en vertrouw op geen enkele broeder, want elke broeder doet niet anders dan bedriegen, en elke vriend gaat rond met lasterpraat. Eenieder bedriegt zijn naaste, zij spreken niet de waarheid. Zij leren hun tong leugens te spreken, zij vermoeien zich met onrecht doen. U woont te midden van bedrog, door bedrog weigeren zij Mij te kennen, spreekt de HEERE.” (Jeremia 9:4-6)

Wanneer de Geest waarschuwt voor een slecht geweten, verwijst dit eigenlijk naar de geest van kwaadaardigheid. Zeer gebruikelijk bij de mensen die zichzelf overtuigen en niet bekeerd zijn. Men moet de hele tijd waakzaam zijn om de kwaadaardigheid niet in het hart te laten komen.

Bisschop Edir Macedo

Overwonnen door ijdelheid

Alles wat we aanbieden en toewijden/opdragen in dit Werk is een eenvoudige terugkeer...

Veel meer dan wonderen!

En de menigten hielden zich eensgezind aan wat door Filippus gezegd werd, omdat zij luisterden...